Blog firmowy o nowych produktach i nie tylko...

Nowości z Essen Motor Show 2017

Premiery, nowości i miłe zaskoczenia – tak w kilku słowach możemy podsumować tegoroczną, 50. już edycję targów Essen Motor Show. Zdecydowanie było na co popatrzeć, a to z kolei oznacza, że już niebawem w naszej ofercie pojawi się kilka, zupełnie nowych, produktów – zresztą zobaczcie sami!

LorinserEssen2017 1

Lorinser
Na nową Klasę S (W222 FL) od firmy Lorinser czekaliśmy dosłownie z zapartym tchem, szczególnie, że zaprezentowana dokładnie rok temu Klasa E (W213) z pakietem dodatków tego niemieckiego tunera, zdecydowanie przypadła nam do gustu. I czekać zdecydowanie było warto! Nowa Klasa S w wersji 560L od Lorinsera wygląda dokładnie tak, jak powinna. Nowy body-kit, dedykowany do samochodów z fabrycznym pakietem AMG, jest stosunkowo dyskretny i doskonale wpisuje się w stylistykę całego samochodu. Nadaje mu agresywnego wyglądu, nie rażąc jednocześnie zbyt wymyślnymi liniami. Widać, że kształt każdego nowego elementu został dobrze przemyślany i doskonale dopasowany do nadwozia nowej Klasy S. Mówiąc krótko – brawo! Brawo dla ekipy firmy Lorinser, bo na dokładnie taką Klasę S czekaliśmy.

LorinserEssen2017 2 LorinserEssen2017 3 LorinserEssen2017 4 LorinserEssen2017 5

LorinserEssen2017 6 LorinserEssen2017 7 LorinserEssen2017 8 LorinserEssen2017 9

Co ciekawe, w przeciwieństwie do body-kitu znanego już z Klasy E (W213), w tym przypadku załoga Lorinsera nie zdecydowała się na zastosowanie karbonu, tak więc wszystkie nowe elementy nadwozia wykonane są z tworzyw sztucznych. Może i przez to całość nie jest aż tak spektakularna, ale za to ceny poszczególnych części będą po prostu niższe. A na pełny pakiet składają się następujące elementy: dokładka przedniego zderzaka, przednie błotniki z charakterystycznymi wlotami powietrza, dokładki progowe, tylny dyfuzor wraz ze sportowym układem wydechowym, spoiler na klapę bagażnika oraz spoiler nad tylną szybę. Do tego wszystkiego dochodzi oczywiście moduł obniżający zawieszenie, box podnoszący moc i moment obrotowy (z 469 KM i 700 Nm do 510 KM i 750 Nm) oraz oczywiście felgi. Na zaprezentowanej podczas targów Klasie S, oglądać mogliśmy dwie propozycje: klasyczne obręcze RSK-6 o średnicy 21" oraz najnowsze felgi RS-11, również o średnicy 21" i szczerze mówiąc - obie opcje bardzo nam się podobają.

LorinserEssen2017 10 LorinserEssen2017 11 LorinserEssen2017 12 LorinserEssen2017 13

LorinserEssen2017 14 LorinserEssen2017 15 LorinserEssen2017 16 LorinserEssen2017 17

Oprócz prezentującej się wciąż doskonale Klasy E (W213) i nowej Klasy S (W222), na stoisku Lorinsera pojawił się też Smart Fortwo „Electric Drive", wyposażony w gustowny body-kit (tu w kontrastującym z nadwoziem błękicie) i dobrze już znane obręcze „Speedy" o średnicy 17". Jest nowocześnie, świeżo i zadziornie, a to wszystko naprawdę dobrze pasuje do charakteru Smarta – nawet tego elektrycznego.

LorinserEssen2017 19 LorinserEssen2017 24 LorinserEssen2017 22 LorinserEssen2017 21

BBS
Kierując się w stronę stoiska firmy BBS, z niecierpliwością wypatrywaliśmy felg CC-R, czyli najnowszych obręczy BBS, które pojawią się na naszych półkach już w 2018 roku. Przyglądając się pokazanym niedawno zdjęciom tych felg, wiedzieliśmy, czego możemy się spodziewać, ale „na żywo" felgi zrobiły na nas jeszcze większe wrażenie. Jest nowocześnie i nietuzinkowo, ale jednocześnie wciąż z motorsportowym zacięciem. O sympatii załogi BBS do sportów motorowych przypominało zresztą, wyposażone w obręcze BBS CI-R oraz FI-R, BMW M4 GTS, które dumnie prężyło muskuły na firmowym stoisku. Wracając jednak do nowości. Na targach mogliśmy oglądać obręcze CC-R w czterech wariantach kolorystycznych, z których dwa, finalnie trafią do produkcji. Wiemy również na pewno, że lista aplikacji dla felg CC-R będzie dość obszerna, co bardzo nas cieszy. Rzecz jasna, jak tylko nowe felgi pojawią się w oficjalnym katalogu i poznamy ich ceny, to Was o tym poinformujemy.

 BBSEssen2017 18 BBSEssen2017 9 BBSEssen2017 12 BBSEssen2017 16

BBSEssen2017 1 BBSEssen2017 2 BBSEssen2017 3 BBSEssen2017 4

BBSEssen2017 7 BBSEssen2017 10 BBSEssen2017 15 BBSEssen2017 11

Eisenmann
Pamiętacie te przepiękne, złote (dosłownie, bo pokryte prawdziwym złotem), końcówki wydechów do między innymi BMW M3/M4 (F8x)? Wiemy już na pewno, że w przyszłym roku pojawią się one w stałej ofercie firmy Eisenmann, z tym, że miejsce złota zastąpi inny, nieco mniej kosztowny surowiec. Kolejną nowością w ofercie firmy Eisenmann są wydechy końcowe z klapami do Mercedesa C43 AMG oraz układy wydechowe (sekcja środkowa + tłumik końcowy) do Seata Leona w wersji Cupra. Na stoisku firmy Eisenmann pojawiły się również tłumiki końcowe z klapami do Porsche Macan, a w roli samochodu demonstracyjnego wystąpiło BMW M140i – oczywiście również wyposażone w układ wydechowy (sekcja środkowa + wydech końcowy) firmy Eisenmann. Jednak najważniejsza nowość na rok 2018 dopiero przed nami. Mowa oczywiście o układzie wydechowym do najnowszego BMW M5 (F90), który pojawić ma się w II połowie przyszłego roku. Na tę premierę czekamy w napięciu! 

EisenmannEssen2017 1 EisenmannEssen2017 2 EisenmannEssen2017 3 EisenmannEssen2017 4

EisenmannEssen2017 5 EisenmannEssen2017 6 EisenmannEssen2017 7 EisenmannEssen2017 8

MEC Design
Choć ten znany z genialnie brzmiących wydechów, niskich zawierzeń i fenomenalnych felg tuner samochodów Mercedes-Benz, podczas tegorocznych targów Motor Show nie zdecydował się na budowę oddzielnego stoiska, to w żadnym razie nie czujcie się zawiedzeni. Ekipa MEC Design pojawiła się bowiem w Essen wraz ze swoim niesamowitym Mercedesem SLS AMG. Mówiąc szczerze, to najlepiej zmodyfikowany SLS, jakiego do tej pory widzieliśmy i nie jest to tylko zasługa naprawdę ciekawego body-kitu, idealnie dobranych felg czy odpowiednio niskiego zawieszenia.

MECDesignEssen2017 2 MECDesignEssen2017 1 MECDesignEssen2017 5 MECDesignEssen2017 6

W samochodach spod ręki tego berlińskiego tunera równie mocno urzeka nas bowiem jeszcze coś: jakość. Zarówno najwyższa jakość wykonania – i nie tylko elementów body-kitu – ale też karbonowych akcesoriów, które znaleźć można dosłownie w całym wnętrzu, jak i przede wszystkim spasowania wszystkich akcesoryjnych elementów. Tu wszystko wygląda „jak z fabryki", a o choćby najmniejszych kompromisach nie może być mowy. No i jeszcze to brzmienie! Na początku roku z całą pewnością wybierzemy się z wizytą do siedziby firmy MEC Design i dajemy Wam słowo – nie wrócimy bez przynajmniej jednego klipu, który pozwoli Wam na własne „uszy" przekonać się, czym jest „trzęsienie ziemi" w wykonaniu MEC'a.

MECDesignEssen2017 7 MECDesignEssen2017 8 MECDesignEssen2017 3 MECDesignEssen2017 4

TechArt
Stoisko firmy TechArt było oczywiście prawdziwą ziemią obiecaną dla fanów Porsche, ale to nie powinno Was dziwić. W końcu to właśnie firma TechArt wyznacza standardy dla wszystkich tunerów samochodów z Zuffenhausen. A jakie samochody przywiozła do Essen ekipa TechArt'u tym razem? Absolutnym numerem jeden był najnowszy GTStreetR, czyli ponad 700-konne wcielenie nowego 911 (991.2) Turbo S. Poziom rozbudowania „pakietu" GTStreetR, jakość jego wykonania oraz dbałość o najdrobniejsze nawet szczegóły, robią piorunujące wrażenie. Lepiej zrobić się tego po prostu nie da! Zresztą, jakby dla potwierdzenia jakości produktów TechArt, tuż obok żółtego GTStreetR'a mogliśmy podziwiać nieco bardziej „przyziemne" – przynajmniej pod kątem ilości modyfikacji – Porsche 911 GT3. Więcej o nowościach i samej firmie TechArt napiszemy zresztą już wkrótce.

TechArtEssen2017 1 TechArtEssen2017 2 TechArtEssen2017 3 TechArtEssen2017 4

TechArtEssen2017 5 TechArtEssen2017 6 TechArtEssen2017 7 TechArtEssen2017 9

Eventuri
Odwiedzając Essen Motor Show nie mogliśmy również odmówić sobie wizyty w karbonowym królestwie firmy Eventuri, której układy dolotowe nie bez przyczyny uważamy za najlepsze na świecie. I znów nie było mowy o najmniejszym rozczarowaniu, bo jakość, do której przyzwyczaili nas inżynierowie Eventuri, wciąż jest tutaj priorytetem. Do najciekawszych produktów, jakie pojawiły się na stoisku Eventuri nieustannie i zdecydowanie zaliczamy, dobrze nam znany, układ dolotowy do BMW M3/M4 oraz doloty do BMW M5 (E39), Audi RS3 czy RS6/RS7. Ciekawostką było natomiast BMW serii 5 Touring (F11), które po wielu modyfikacjach przekształciło się w nietuzinkowe M5 – wyposażone oczywiście w układ dolotowy Eventuri, wykonany w tym przypadku z zielonego karbonu! Najważniejsze w tym wszystkim jest jednak to, że jak zawsze w przypadku produktów Eventuri, forma idzie w parze z funkcjonalnością i realnym przyrostem mocy, a to przecież najlepsze możliwe połączenie!

EventuriEssen2017 4 EventuriEssen2017 3 EventuriEssen2017 5 EventuriEssen2017 2

Sami widzicie, że rok 2018 z tuningowego punktu widzenia, zapowiada się bardzo ciekawie, a to przecież nie koniec nowości, jakie zaplanowały na przyszły sezon najlepsze firmy tuningowe. O kolejnych premierach będziemy Was oczywiście informowali na bieżąco.