Nowości z Essen Motor Show 2016
- Szczegóły
- Kategoria: Wydarzenia
- Utworzono: niedziela, 27, listopad 2016 14:03
Essen Motor Show, to dla większości europejskich firm tuningowych najważniejsza impreza w roku. To właśnie tu prezentowane są najnowsze produkty i samochody demonstracyjne. Podobnie jak w ubiegłych latach, również i tym razem postanowiliśmy odwiedzić stoiska naszych najważniejszych partnerów i z bliska przyjrzeć się ich najnowszym produktom.
W pierwszej kolejności skierowaliśmy się w stronę stoiska firmy Lorinser, która podczas tegorocznej edycji targów Essen Motor Show zaprezentowała przede wszystkim pakiet akcesoriów do nowego Mercedesa Klasy E (W213) i trzeba przyznać, że w pewnym sensie jest to projekt przełomowy. Tym razem Lorinser nie zdecydował się bowiem na kompleksową przebudowę całych zderzaków czy progów (jak to miało miejsce np. w przypadku Klasy S W222), lecz na dodanie szeregu stosunkowo dyskretnych, karbonowych elementów, których zadaniem jest podkreślenie a nie diametralna zmiana wyglądu nadwozia. Naszym zdaniem takie posunięcie jest strzałem w dziesiątkę, bo od zaprezentowanego Mercedesa E43 AMG („Lorinser E50") po prostu ciężko było oderwać wzrok.
Na kompletny „body-kit" składają się następujące elementy (wszystkie wykonane z karbonu): dokładka przedniego zderzaka, tylny dyfuzor, boczne dokładki progów, spoiler na klapie bagażnika oraz nakładki na lusterka. Całość uzupełniają oczywiście takie elementy, jak moduł obniżający nadwozie (w przypadku aut bez układu Airmatic / zawieszenia ABC, możliwy jest montaż klasycznego zestawu obniżającego w postaci odpowiednich sprężyn), nowy układ wydechowy, atrapa chłodnicy z podświetlanym logo Lorinser oraz kilka gustownych emblematów. Dla wersji E350d, E200, E250, E300, E400 4Matic oraz E43 4Matic dostępne są również boxy zapewniające solidny zastrzyk mocy i momentu obrotowego. Całość wieńczą natomiast zupełnie nowe felgi, które oczywiście pasują również do innych modeli Mercedesa. Nowoczesne, nietuzinkowe i idealnie pasujące do bryły nowej Klasy E obręcze Lorinser RS11 dostępne są w rozmiarach 9x20" + 10,5x20" oraz 9x21" + 10,5x21", w kolorach „Himalaya grey" i „Black" – a w obu przypadkach obręcze są częściowo polerowane. Szczerze mówiąc, załoga Lorinsera przeszła samą siebie, bo zarówno wszystkie elementy wchodzące w skład pakietu „E50", jak i nowe felgi RS11 zrobiły na nas ogromne wrażenie. W najbliższych dniach wszystkie te produktu pojawią się oczywiście w naszym sklepie.
A co jeszcze pojawiło się na stoisku Lorinsera? Nie mogło zabraknąć nowego Smarta (453) wyposażonego w kompletny zestaw akcesoriów Lorinser, a tuż obok najmniejszego z „Mercedesów" pojawił się ten największy, czyli model GLS, również wyposażony w kompletny pakiet akcesoriów Lorinser i obręcze RS10, które teraz dostępne są również w wersji o średnicy aż 23".
Ze stoiska firmy Lorinser, kierujemy się na teren firmy Eisenmann, gdzie czekają na nas przynajmniej trzy nowości. Pierwszą i najważniejszą jest oczywiście nowy, aktywny (z klapami) układ wydechowy do BMW M2 (F87). Na kompletny produkt składa się końcowy tłumik z czterema końcówkami o średnicy 90 mm (dostępne są różne końcówki – więcej informacji znajdziesz TUTAJ) oraz z niezbędnych rur łączących końcowy tłumik Eisenmann z fabrycznymi katalizatorami. Kolejną nowością są tłumiki końcowe (aktywne, z klapami) z dwoma wyprowadzonymi centralnie końcówkami, dedykowane do samochodów Porsche Cayman GT4 oraz Boxster Spyder S. Oba te produkty już niebawem pojawią się w naszym sklepie.
Trzecia nowość ucieszy przede wszystkim wszystkich właścicieli samochodów z silnikami wysokoprężnymi, którym marzy się zmiana fabrycznego klekotu na rasowe, sportowe brzmienie. Eisenmann nawiązał współpracę z firmą Eberspächer, która kilka lat temu stworzyła technologię „Active Sound", znaną chociażby z produktów firmy Cargraphic (mowa oczywiście o produktach z serii Performance Active Sound). Z patentu firmy Eberspächer korzystają największe koncerny motoryzacyjne (np. VAG), a od teraz ich technologia będzie również wykorzystywana przez firmę Eisenmann. Oznacza to, że już niebawem oferta układów wydechowych firmy Eisenmann poszerzy się o całą gamę nowych produktów z rodziny „Active Sound", dedykowanych do samochodów z silnikami wysokoprężnymi. Pierwszy przykład w postaci VW Golfa VII, podziwialiśmy już podczas targów i możemy Was zapewnić, że efekt tej współpracy jest znakomity.
Kolejny przystanek to oczywiście stoisko firmy BBS. Nowości nie ma zbyt wiele, choć wprowadzenie na rynek nowego koloru („Platinum Silver Diamond-cut") dla obręczy BBS SX z serii Design Line, to bardzo dobre posunięcie. Czekamy też na pojawienie się nowej listy aplikacji felg na rok 2017, bo to właśnie w tej kategorii możemy liczyć na największą ilość nowości.
Ostatni przystanek to stoisko Carbonfiber Dynamics, na którym mogliśmy przyjrzeć się fantastycznie wykonanemu układowi dolotowemu Eventuri do samochodów koncernu VAG z silnikami 2.0 TFSI (np. VW Golf VII GTI / R, Audi S3). Tuż obok muskuły pręży Lamborghini Huracan wyposażone nie tylko w karbonowy układ dolotowy Eventuri, ale też zestaw karbonowych dodatków, które doskonale prezentują się w komorze silnika. Najczęściej spotykanym na całych targach samochodem jest jednak nie Lamborghini lecz BMW M2 (F87), tak więc również tutaj tego właśnie samochodu nie mogło zabraknąć. Potężna dokładka przedniego zderzaka oraz masywny tylny dyfuzor od RKP w połączeniu z produktami Evolve, dało doskonały rezultat.
Oczywiście wszystkie nowości z Essen Motor Show 2016 w najbliższych dniach trafią do naszego sklepu.
Archiwum
2020 (10)
2019 (7)
2018 (8)
2017 (12)
2016 (19)
2015 (26)
2014 (23)
2013 (45)