Blog firmowy o nowych produktach i nie tylko...

Spark Eight by Eisenmann

Kilka miesięcy temu po raz kolejny odwiedziliśmy położoną na obrzeżach miasteczka Hemmingen siedzibę firmy Eisenmann. Tym razem mieliśmy wreszcie na tyle dużo czasu, aby spokojnie przyjrzeć się bardzo nietypowemu projektowi, o którego powstaniu zdecydował sam Rolf Eisenmann – założyciel tej słynnej firmy.

  R8 Eisenmann_7ok

 

O tym, że specjalnością niemieckiej firmy Eisenmann są sportowe układy wydechowe, których brzmienie i jakość wykonanaia przeszły już do legendy pewnie już wiesz, ale czy wiedziałeś, że Eisenmann odpowiedzialny jest też za kompleksową metamorfozę Audi R8? Jak to mówią „dla chcącego nic trudnego".

 

Spark Eight, bo tak nazywa się ten projekt na bazie sportowego Audi R8 z silnikiem V8 FSI, sprawia wrażenie, jakby został zbudowany dla podkreślenia niesamowitego brzmienia, jakie specjalnie dla tego niebanalnego samochodu stworzyli inżynierowie Eisenmanna pod czujnym okiem samego właściciela. To zupełnie na odwrót niż zazwyczaj, kiedy układ wydechowy jest zwieńczeniem wszystkich innych modyfikacji. W sumie nie ma co się dziwić – w tej firmie nic nie liczy się tak bardzo, jak doskonałe brzmenie silnika, które sprawia że każdy przejechany kilometr staje się chwilą prawdziwej przyjemności. W tym przypadku nadwozie jest tylko pięknym dodatkiem, który kusi i przyciąga uwagę, do tego co naprawdę ważne – brzmienia, które jest istotą funkcjonowania całej manufaktury Eisenmanna.

  R8 Eisenmann_8

 

Dodatek czy nie, ale trzeba przyznać, że „Spark Eight" to zdecydowanie najciekawsza przebudowa R8 jaką do tej pory widzieliśmy – stworzona z potrzeby realizacji wizji, a nie dla zaspokojenia popytu czy chęci poszerzenia obszaru działań firmy. Każdy nowy element tego nadwozia jest małym dziełem sztuki, a wszystkie te cześci połączone w jedną całość tworzą nadwozie, obok którego ciężko przejść obojętnie. Większość nowych elementów nadwozia Spark Eight wykonana została z najwyższej jakości karbonu, co pozwoliło na obniżenie masy samochodu. Co więcej, body-kit został tak zaprojektowany, aby poprawić aerodynamikę nadwozia i rozkład masy pomiędzy przednią a tylną osią. 

  R8 Eisenmann_1ok

 

Patrząc na R8 Spark Eight od przodu w oczy natychmiast rzuca się zmodyfikowany zderzak z nową dokładką i specjalnymi wlotami powietrza, a także nowa atrapa chłodnicy. Nowym elementem są także specjalne kanały doprowadzające chłodne powietrze do hamulców, co zabezpiecza układ przed przegrzaniem podczas ostrej jazdy na torze. Resztę zmian znajdziemy z tyłu samochodu, a wśród nich bardzo oryginalną i nietuźinkową końcówkę nowego układu wydechowego, który wyposażony został oczywiście w system klap, które umożliwiają natychmiastowe wyciszenie lub uwolnienie pełnego brzmienia potężnego V8. Rzecz jasna, wszystko za sprawą małego pilota, a więc w pełni automatycznie. Specjalnie na dla unikalnej końcówki układu wydechowego, przekonstruowany został tylny zderzak, który teraz tworzy razem z wydechem i zupełnie nowym dyfuzorem jedną, spójną całość. Naszym zdaniem wygląda to obłędnie dobrze!

   R8 Eisenmann_2 R8 Eisenmann_4

 R8 Eisenmann_6ok

 

Zwieńczeniem całej metamorfozy jest dyskretny spoiler na tylnej klapie, który zgrabnie podkreśla wyścigowy charakter całej przebudowy. Żeby projekt uznać za skończony, brakowało już tylko odpowiedniego zawieszenia i oczywiście nowych kół. Niższe i twardsze zawieszenie poprawiło wygląd i prowadzenie samochodu, a nowe kute felgi o średnicy 20" i szerokości 9" z przodu i aż 12" z tyłu stały się przysłowiową wisienką na torcie.

  R8 Eisenmann_3

  R8 Eisenmann_5ok

 

Jak sami widzicie zmian nie jest tu wcale tak dużo, ale każdy z nowych elementów pasuje do całej reszty po prostu znakomicie – aż miło popatrzeć. No dobrze, a jak w porównaniu z nadwoziem wypada brzmienie Spark Eight? To już musicie ocenić sami!

 

Posłuchaj brzmienia Audi R8 Spark Eight z układem wydechowym Eisenmann. Kliknij TUTAJ

 

Wszystkie elementy pakietu Spark Eight (dla R8 z silnikiem V8 4,2l) i Spark Ten (dla R8 z silnikiem V10 5,0l), dostępne są w PMS Experience Exclusive Tuning na indywidualne zamówienie.